Autore Topic: 7-Day Notification of Google Play Developer Term Violation  (Letto 662 volte)

Offline Giovanni

• Nuovo arrivato
  • *
  • Respect: 0
    • Google+
    • giovanniperroneonebit
    • giovanniperrone
    • giovanniperrone
    • Mostra profilo
  • Dispositivo Android:
    Samsung Galaxy Nexus
  • Sistema operativo:
    Ubuntu / Vista
7-Day Notification of Google Play Developer Term Violation
« il: 09 Luglio 2012, 10:57:09 CEST »
0
Oggi ho ricevuto una mail dal Google Play Team:

Codice: [Seleziona]
This is a notification that your application, Ikea Browser, with package ID com.ikeabrowser, is currently in violation of our developer terms.

REASON FOR WARNING: Violation of the spam provisions of the Content Policy.
Do not post repetitive content.
Product descriptions should not be misleading or loaded with keywords in an attempt to manipulate ranking or relevancy in the store’s search results.
Your application will be removed if you do not make modifications to your application’s description to bring it into compliance within 7 days of the issuance of this notification. If you have additional applications in your catalog, please also review them for compliance. Note that any remaining applications found to be in violation will be removed from the Google Play Store.

Please also consult the Policy and Best Practices and the Developer Distribution Agreement as you bring your applications into compliance. You can also review this Google Play Help Center article for more information on this warning.

All violations are tracked. Serious or repeated violations of any nature will result in the termination of your developer account, and investigation and possible termination of related Google accounts.

The Google Play Team

L'App in questione è questa: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ikeabrowser

A qualcuno di voi è già capitato? Basterà modificare la descrizione dell'App. Sinceramente ho paura che mi venga bloccato l'Account che per me è fondamentale.
Non so come agire. Devo rimuovere l'App per essere sicuri di non aver problemi in futuro?

Offline bradipao

• Moderatore globale
  • Utente storico
  • keep it simple
  • Respect: +567
    • Github
    • Google+
    • bradipao
    • Mostra profilo
  • Dispositivo Android:
    Nexus 5
  • Play Store ID:
    Bradipao
  • Sistema operativo:
    W7
Re:7-Day Notification of Google Play Developer Term Violation
« Risposta #1 il: 09 Luglio 2012, 11:12:19 CEST »
0
Da quello che so, il problema dovrebbe essere una lunga lista di parole separate da virgola. Sono considerate keyword spamming. Nel tuo caso potrebbe essere la lista dei mercati, che è effettivamente utile, ma magari l'algoritmo automatico di rilevazione non lo ha compreso. Io la toglierei.
NON rispondo a domande nei messaggi privati
Bradipao @ Play Store

Offline Giovanni

• Nuovo arrivato
  • *
  • Respect: 0
    • Google+
    • giovanniperroneonebit
    • giovanniperrone
    • giovanniperrone
    • Mostra profilo
  • Dispositivo Android:
    Samsung Galaxy Nexus
  • Sistema operativo:
    Ubuntu / Vista
Re:7-Day Notification of Google Play Developer Term Violation
« Risposta #2 il: 09 Luglio 2012, 11:19:21 CEST »
0
Grazie per la risposta!
Ci avevo pensato anche io (forse qualche robot ha scansionato la descrizione), il mio dubbio rimane: basterà per non essere bannato?
Ora ho tolto la lista, riscritto la descrizione ed ho incluso tutti i disclaimer del caso ed ho aggiunto i Copyright opportuni.