Autore Topic: App sospesa dal Google Play Store suggerimenti per ripubblicazione  (Letto 348 volte)

Offline MDS Risik

• Nuovo arrivato
  • *
  • Respect: 0
    • Google+
    • Mostra profilo
    • MDS Risik
  • Dispositivo Android:
    Samsung Galaxy Ace 4
  • Play Store ID:
    MDS Game Zone
  • Sistema operativo:
    Windows 7
0
Ciao a tutti,

sono nuovo di questo forum ma ho già letto qualche discussione ed ho visto che gli argomenti vengono trattati con molta competenza e serietà.

Circa 6 mesi fa ho pubblicato un'applicazione sul play store che riguarda la creazione di tornei: Best Tournament Manager.
L'app permette la creazione di tornei di qualsiasi genere, di scegliere le squadre che lo comporranno e di inserire i risultati manualmente.
Per agevolare gli utenti ho inserito la lista di tutte le squadre e le categorie FIFA (AFC, UEFA, CAF ecc...) compresi i loghi delle squadre scaricati da questo sito: http://www.weltfussballarchiv.com/ pensando che siccome su questo sito erano marcati come "free e uso non-commerciale" potessi usarli gratuitamente siccome la mia app era completamente gratuita (a parte le pubblicità).

Ieri dopo 6 mesi l'app mi è stata sospesa con questa ragione:
Citazione
Your app and/or elements of its listing on Google Play, including title, description, icon(s), or promotional screenshots must not include unauthorized usage of protected works belonging to a third party. Protected work could typically include product names, brands, images, logos, music, and similar works.

Ora vorrei ripubblicarla senza i loghi originali, ho fatto in modo che i loghi non siano presenti però se l'utente ha un'immagine sul suo dispositivo può scegliere quella ed associarla a quella squadra (Es. metto la mia foto alla squadra UEFA States->Italy Teams->Inter). Però ho paura che me la sospendino nuovamente anche solo per la presenza dei nomi delle squadre (tutto in inglese sempre preso dal sito citato sopra).

In allegato trovate le screenshot vecchie che vorrei riutilizzare per la nuova applicazione (da notare che i loghetti nell'app non saranno presenti, sono solo a scopo illustrativo)

E di seguito vi allego la descrizione dell'app (oramai non sono sicuro neanche se sia questo il motivo):
Citazione
The Best Tournaments Manager can manage any kind of tournament with different kind of combinations: Single Group League, Multi Group League, Brackets Preliminaries.
Choose your sport (Soccer, Basket, Volley), choose how many teams per group qualifies to the next stage and create real tournaments like World Cup, Champions League, and all Major Leagues.
Save your tournaments, choose among a lot of preloaded teams or create your custom teams, manually or randomly create the scheduling and write your results.
You can also create tournaments with an odd number of participants and export standings, brackets or results on all your favourite social networks.

If you register a profile you will be able to:
• Set audience for your tournament: ask your friends to help you to update your tournaments, find friends by username and give them the ability to make changes to your tournaments
• View and edit tournaments shared by other users with you

Here is a brief summary of the most important features:
• Example Tournament
• Ability to create Tournaments for different sports: Soccer, Basket and Volley (at the moment)
• Ability to clone a tournament structure and teams to create new editions (Eg. "MyLeague 14/15" become "MyLeague 15/16" when cloned)
• Ability to create custom teams with custom logo
• Ability to create multi group tournaments with differents size (Eg. 5 participants in Group A and 6 in Group B)
• Ability to switch total, home, away stats in standings where there are at least two head to head
• Ability to zoom on the brackets
• Ability to set tie breaking rules
• Ability to set one or more finalists per group, and create brackets with the teams that qualified from the previous stage
• Ability to export the html page or images of the brackets, groups or results.

************ NOTE ************
In the application will not be used any copyrighted logo.
All the images and/or logos used in the screenshots are for example purpose only.
Team names are used only to facilitate the user and are copyright of their respective authors.

Keywords: btm, best tournament manager, tournament manager, tournament, tournaments, brackets, fixtures, scheduling, standings, mds game zone, mds game

Secondo voi rischio nuovamente anche se ho anche solo i nomi delle squadre salvate nell'app?
Se volessi inserire i loghi facendo in modo che vengano scaricati da un server di terze parti è comunque una violazione?
« Ultima modifica: 12 Gennaio 2015, 14:54:21 CET da MDS Risik, Reason: aggiunte informazioni »