Autore Topic: Notifica di rimozione da google play: Che fare?  (Letto 630 volte)

Offline daimadoshi85

• Nuovo arrivato
  • *
    • Mostra profilo
  • Dispositivo Android:
    Samsung Galaxy S 2
  • Play Store ID:
    Luca Bonora
  • Sistema operativo:
    Ubuntu
Notifica di rimozione da google play: Che fare?
« il: 18 Giugno 2014, 09:49:20 CEST »
Ciao ragazzi, vi chiedo un aiuto in quanto non riesco davvero a capire che fare. Ho ricevuto la notifica di rimozione da google play della mia app, chiamata Italian Manga Browser che vi cito:
Citazione
This is a notification that your application, Italian Manga Browser, with package ID com.bonnydroid.mangaita, has been removed from the Google Play Store.

REASON FOR REMOVAL: Violation of the intellectual property and impersonation or deceptive behavior provisions of the Content Policy. Please refer to the IP infringement and impersonation policy help article for more information.

All violations are tracked. Serious or repeated violations of any nature will result in the termination of your developer account, and investigation and possible termination of related Google accounts. If your account is terminated, payments will cease and Google may recover the proceeds of any past sales and the cost of any associated fees (such as chargebacks and payment transaction fees) from you.

If your developer account is still in good standing, you may revise and upload a policy compliant version of your application as a new package name. Before uploading any new applications, please review the Developer Distribution Agreement and Content Policy.

If you feel we have made this determination in error, you can visit the Google Play Help Center article for additional information regarding this removal.

The Google Play Team

Ora, l'app è gratuita e completamente fatta da me, a parte il fatto che chi mi fornisce le immagini dei manga sono ovviamente dei siti a cui ho chiesto il supporto e che mi hanno fornito le api per poterle visualizzare. Ho provato a vedere sulla guida cosa significa il motivo di rimozione ed è una cosa molto generica, perciò ho chiesto spiegazioni quando ho inviato la richiesta per sbloccare l'app:
Citazione
Hello. This app is a manga viewer made by me, as every icon
and image. It does not contain any database containing images, but they are
provided by the sites that gave me the permission. Could you provide me a
more descriptive motivation for the removal? Thank you very much.
e la risposta è stata:
Citazione
Hi,

Thank you for your note.
We have reviewed your appeal and will not be reinstating your app. This decision is final and we will not be responding to any additional emails regarding this removal.

If your account is still in good standing and the nature of your app allows for republishing you may consider releasing a new, policy compliant version of your app to Google Play under a new package name. We are unable to comment further on the specific policy basis for this removal or provide guidance on bringing future versions of your app into policy compliance. Instead, please reference the REASON FOR REMOVAL in the initial notification email from Google Play.

Please note that additional violations may result in a suspension of your Google Play Developer account.

If we can assist you further, please let us know.

Regards,
The Google Play Team

Io a questo punto non capisco che fare, dovrei rilasciare l'app con un nuovo package name, modificando cose A CASO perchè non mi dicono effettivamente che cosa ha causato la violazione? Potete darmi qualche consiglio in merito? Magari mi è sfuggito qualcosa...

Offline bradipao

• Moderatore globale
  • Utente storico
  • keep it simple
    • Github
    • Google+
    • bradipao
    • Mostra profilo
  • Dispositivo Android:
    Nexus 5
  • Play Store ID:
    Bradipao
  • Sistema operativo:
    W7
Re:Notifica di rimozione da google play: Che fare?
« Risposta #1 il: 18 Giugno 2014, 10:32:20 CEST »
Il problema potrebbero essere i diritti sulle immagini: sei sicuro che i siti in questione detengano i diritti su quelle immagini e sulla possibilità di redistribuirle? Se tu avessi il permesso di distribuire le immagini, fornito per iscritto dal legittimo detentore dei diritti, saresti a posto.

PS: il fatto che quei siti distribuiscano le immagini, non è indicativo della legittimità di farlo.
NON rispondo a domande nei messaggi privati
Bradipao @ Play Store